Sesiapa yang teringin mengikuti training ESQ 165 lebih lanjut dari saya. Training ini boleh diikuti oleh kelas Profesional, dewasa, mahasiswa, remaja dan juga kanak2..

SHAHRIEN SHAHAR
014-7194165
(PUBLIC PROGRAM EXECUTIVE)

ESQ LEADERSHIP CENTER SDN BHD,
ACT CONSULTING & EDUCATION SDN BHD
E-602, EAST WING BLOCK, METROPOLITAN SQ,
NO. 2, JALAN PJU 8/1, DAMANSARA PERDANA,
47820 PETALING JAYA, SELANGOR DARUL EHSAN
03 - 77251651 / 03 - 77281650
Saya juga seorang Perawat Rawatan Islam Benteng mukmin Sg.Buloh & Jurubekam Profesional
014-2399365 / 014-7194165

Tuesday, December 9, 2014

Aku Takut

Aku takut

apabila merasakan hanya diriku sahaja yang bekerja keras untuk agama, lalu memandang orang di sekelilingku seperti tidak melakukan apa-apa untuk agama.

Aku takut

apabila hadirnya perasaan ingin orang melihat aku bekerja, sehingga mana mereka melihat dan memujiku, baru aku bekerja bersungguh-sungguh.
Aku takut

jika aku hanya bekerja apabila disuruh dan diarah, tanpa aku memahami tujuan tugasku yang sebenar.

Aku takut

setiap pengorbanan yang aku lakukan perlu diceritakan untuk membuktikan yang aku sudah berkorban.

Aku takut

aku terlalu banyak mempersoalkan urusan hidup orang lain, sedangkan diriku sendiri masih kurang amal dan terkial-terkial dalam mengerjakannya.

Aku takut

lidah selalu mencuri tumpuan kerana banyaknya aku berkata-kata tetapi sangat sedikit perlakuanku terhadap apa yang aku ucapkan.

Aku takut

hanya keletihan dan kepenatan menjadi titik akhir perjalananku, tanpa terisi dengan bekalan perjalanan untuk menghadap yang Esa.

Aku takut

menjadi manusia paling rugi di dunia ini, walhal siang malam bekerja keras untuk agama tetapi sebenarnya diriku tertipu dengan permainan dunia.

Aku takut

aku tidak dapat mencorak pengakhiranku seperti yang aku idamkan, aku ingin kembali menghadapNya dalam keadaan diriku bersedia dan tenang di sana.

Aku takut

menghadap Allah dalam keadaan dihina, lalu segala amalku tidak diterima kerana kegagalanku menjernihkan niat hanyalah kerana Allah. s.w.t

No comments: